Tradycja ma przyszłość
Oddani rosnącym wymogom mobilności.
Od 1907.
Założenie firmy przez rodzinę Klaus koło Bad Tölz z warsztatem kołodzieja.
Kaspar Klaus otwiera warsztat blacharski i fabrykę pojazdów w Memmingen.
Przeniesienie do istniejącej do dziś siedziby firmy w Memmingen. Był to również czas, w którym dokonano przełomowego wynalezienia wysokoobrotowej wywrotki Klaus z hamulcem powietrznym. Na całym świecie sprzedaje się ponad 100 000 sztuk.
W oparciu o doskonałą znajomość pneumatyki firma Klaus opracowuje przejażdżki (karuzele) dla operatorów parków rozrywki, które są prawdziwą sensacją w każdym wesołym miasteczku. Światowy eksport tych łatwych w montażu konstrukcji był widocznym dowodem jakości i zaawansowanej technologii. Dostarczono ponad 100 systemów.
Ponownie Klaus znacznie wyprzedza swoje czasy. Powstaje seria chwytaków hydraulicznych, które do lat 80-tych XX wieku stanowiły ważną gałąź produkcyjną firmy. W tym czasie Klaus specjalizował się również jako producent nadwozi dla Unimoga z Daimler-Benz AG. Do 1983 roku wyprodukowano znacznie ponad 3000 koparek i żurawi załadunkowych.
Pierwsze systemy parkingowe KLAUS pojawiają się na rynku, ponieważ wszędzie brakuje miejsc parkingowych. W tym celu, 10 km na południe od Memmingen, w Aitrach, zostaje przeniesiony niezależny zakład produkcyjny i funkcjonuje jako oddział.
Firma Klaus wkracza na zupełnie nowy poziom w konstrukcji pojazdów i rozpoczęła produkcję opatentowanego wózka bocznego Klaus. Innowacja ta odnosi również sukces na całym świecie i staje się ważnym ogniwem w ruchu kontenerowym między drogami i kolejami.
W sektorze systemów parkingowych oferowane są obecnie 3 serie. To także pierwszy rok, w którym w ramach prac budowlanych związanych z Igrzyskami Olimpijskimi w Monachium pierwsze większe podziemne parkingi na nawet 300 miejsc zostały wyposażone w mechaniczne systemy parkingowe.
Nowy budynek firmy znajduje się w dzielnicy przemysłowej Aitrach. Ciągły rozwój systemów parkingowych sprawia, że firma KLAUS stała się jednym z wiodących producentów na świecie.
Założenie firmy KLAUS GmbH w Aitrach zajmującej się systemami parkingowymi. Pierwsze licencje na produkcję systemów parkingowych, np. do Japonii.
W zakładzie w Memmingen różne typy wózków bocznych są prezentowane szerokiemu gronu zainteresowanych na corocznych wewnętrznych wystawach.
Pod swoimi dachami mieści szeroką gamę linii produktowych: wózki boczne, budowa pojazdów, nadwozia Unimog, technika cięcia szkła, transportery garażowe, specjalista od konstrukcji specjalnych i systemów parkingowych.
Firma KLAUS w Memmingen zostaje sprzedana.
W kolejnych latach udział eksportu stale wzrastał. Systemy parkingowe są sprzedawane na całym świecie.
Linia produktów jest poszerzana, aby była innowacyjna i zgodna z wymaganiami rynku. Udział systemów parkingowych z poziomymi miejscami parkingowymi wzrasta w stosunku do systemów nachylonych. Zawsze konieczne są dostosowania do zmienionych wymiarów samochodu.
Trend w kierunku wygodniejszego parkowania otwiera rynek dla nowego systemu „parkowania maszynowego”. Umożliwia to parkowanie tylko w poziomie z różnymi wysokościami przejazdu i jednocześnie mniej zamkniętą przestrzenią.
Ze względu na dalsze zagęszczenie budynków i szczególnie ciasne warunki przestrzenne podczas renowacji starego miasta, obszar biznesowy zostaje rozszerzony na w pełni automatyczne systemy parkingowe.
Dzięki tym systemom parkingowym nie ma ścieżek technologicznych ani tras manewrowych. Samochód jest przechowywany w wolnej przestrzeni za pomocą sterowanych komputerowo urządzeń operacyjnych.
W tym roku rozpoczyna się też współpraca z firmą Pateh Jan Petryna, która zostaje wyłącznym przedstawicielem KLAUS w Polsce.
Wynalezienie nowego mechanicznego systemu kompensacji, który został zarejestrowany jako „System 2000” i który stopniowo doprowadził do zwiększenia komfortu parkowania w niektórych systemach parkingowych.
Rozwój kolejnych komponentów do w pełni automatycznych systemów parkingowych.
Opracowanie i budowa KLAUS Trinity, systemu parkingowego bez podjazdu dla 3 samochodów ustawionych jeden na drugim. Pierwsze systemy zostały dostarczone w sierpniu 2002 roku.
Nazwa firmy KLAUS Autoparksysteme GmbH została zmieniona na KLAUS Multiparking w czerwcu 2004 r. Ze względu na internacjonalizację.
Czterdzieści lat po wprowadzeniu pierwszych systemów oszczędzających miejsce, KLAUS Multiparking przedstawia nowy MultiVario 2082 jako kompleksowo konfigurowalny i adaptowalny system, który nie pozostawia prawie nic do życzenia.
KLAUS Multiparking otrzymuje nagrodę za innowację 2005/6 za produkt MultiVario 2082. W tym samym roku powstaje nowy magazyn i zadaszony obszar kompletacji.
KLAUS Multiparking otrzymuje WebsiteAward Mittelstand Baden-Württemberg 2009.
KLAUS Multiparking przedstawia swoją najnowszą innowację produktową, MultiBase 2072. Dzięki licznym dostępnym wariantom system pasuje do każdego planowania i do wszystkich samochodów.
Pierwszy na świecie iParker MultiBase 2072i zostanie zaprezentowany po raz pierwszy na targach BAU 2015 w Monachium. Oprócz nowej synchronizacji elektrohydraulicznej po raz pierwszy na rynku zostaną również pokazane cyfrowe możliwości parkowania.
Założenie spółki zależnej KLAUS Multiparking ANZ na rynku Australii i Oceanii
Rozbudowa fabryki w Aitrach za 10 mln euro w celu optymalizacji procesów.
Przedstawiono nowe „niewidoczne” podziemne Parker MultiBase U10 i U20
Pomyślne zakończenie zmiany pokoleniowej w zarządzie. Za sterami firmy stoją: Michael Groneberg, Ilona Wachter-Gurski, Norbert Fäßler
Nowa witryna internetowa zostaje uruchomiona.